20. Országos Ifjúsági Sajtófesztivál - beszámoló egy író tollából
20.
Ifjúsági Sajtó fesztivál – szóval
jövőre is lesz…
Diszkrét tömegnek nem nevezhető
tömörülés a bejárat előtt. Alkoholmentes mojito juice és ingyen héliumos lufi,
szigorúan 16-os karika felirattal meg a logó. Iskolai közművelődés, érettségi
szünet after, dohányzó kísérő tanárok és zsebpénzhuszár srácok kék jégkását
vesznek indokolatlan mennyiségben, La
Dolce Vita és napsütés a tavaszi
nyárban […]
Bent;
áj vill ólvéjz lávjú utolsó akkordjai (?) R.G. művésznő torkából, a dühöngőben
székek, mindenki ül, nuku fesztivál hangulat, de hát fedett helyen ugye…
Körben
molinók és standok, közmédia és multik kéz a kézben ingyen arcfestést tukmálnak
erre kapható fiatalokra meg cukrot, junior bankszámlát – amivel semmi baj
sincs-, és távoli jövőbe mutató karrierlehetőségeket majdani gyakornokoknak, de
előbb kis érettségiz le, vagy legalábbis ballagj el, de a perspektivikusság a feltörekvő xy+z generáció alapköve.
A
büfében semmi alkohol, még délután/koraeste sem, mikor az átlagközönség ugyan
nem, de a kísérő személyzet összetétele változik, pedagógusról, szülői
munkaközösségre. Egyedül héliumot szívhatsz, ha el akarsz szállni valamelyest,
de semmi sincs, ami kicsit is erre ösztönözne.
Noha
kísérleteznek a figyelem lekötésével - ám e téren, a kedves kis Stroop-elmélet súlyosan derogálja az
eredményeket -; különböző előadások és médiaguruk mantrális testen kívüli
élményt hirdetnek a szórólapokon, kivetülve a participációs-média homlokzati
terébe, de ez egy mikrofon-szék comboban kimerül.
Végül
szépen eljő az este, lejár a bérleti jog és a látogatókat meghitt nyugalomban
terelik a bejárat/kijárat felé, és mindannyian [különösen a szervezők] úgy érezhetjük, ma sem keltünk fel
hiába.
De
gyerekek; jövőre is kampányoljatok, hogy közmédiás
osztálykirándulást a pubertásnak, abszolút tuti élmény.
Jegyár; kétezer ötszáz forint.
Élmény; felbecsülhető.
Befektetett energia és
visszacsatolás: elhanyagolható.
Kacskovics Attila
Megjegyzések
Megjegyzés küldése